KLIENT: GT RAT
ZAKRES: Strategy I Branding | Design
Konkurs Radiowej Akademii Triathlonu przyciągnął wielu entuzjastów tego sportu. Po zakończeniu akcji uczestnicy nadal chcieli wspólnie trenować, zawiązały się przyjaźnie. Tak powstała nieformalna grupa triathlonowa we Wrocławiu - w skrócie "RAT". Szybko spostrzegliśmy potencjał w samej nazwie. Nie było lepszego reprezentanta zwierzęcego dla tej dyscypliny, niż... szczur. To gryzoń, który ma olbrzymie zdolności przystosowawcze, doskonałą pamięć przestrzenną na lądzie, jak i w wodzie. Pozostało nam odczarować negatywne skojarzenia związane z archetypem tego zwierzaka...
Wygra nie najsilniejszy ale najwytrwalszy. Tutaj siłą są zawodnicy i wsparcie kibiców tłumnie uczestniczących w zawodach. Na trasie uzmysłowiliśmy sobie jak ważna dla nich jest przynależność grupowa i rozpoznawalność członków grupy na trasie. Projektując logotyp równocześnie prototypowaliśmy design strojów i wszelkich dodatkowych elementów garderoby. Powstał spójny wizerunek z charakterystycznym czerwonym trójkątnym elementem na wysokości żeber. Ubieranie strojów startowych stało się już rytuałem, a zawołanie - "Patrz, biegną RATy!" z kilku metrów potwierdziło nam, że osiągnęliśmy efekt, który oczekiwaliśmy.
Logo składa się z symbolu - na kształt głowy szczura i zapisu typograficznego nazwy grupy. Znak zastosowany rozdzielnie z napisem przypomina godło klubowe. Dominującym kolorem jest szary nawiązując tym samym do umaszczenia zwierzęcia z akcentami czerwieni wpadającej w róż. Te wszystkie elementy ukształtowały wizerunek grupy. Szaro-czarne stroje z czerwonymi elementami nawiązującymi do trójkątnego kształtu znaku stały się charakterystycznym oznaczeniem GT RAT.